LA INSTANCIA
La instància és un model bàsic de comunicació amb l'Administració pública que, amb lleugeres variants, un administrat o interessat pot utilitzar per reclamar, sol·licitar, denunciar o com a substitut d'algun imprès. També és útil per lliurar adjunta documentació o informació a l'Administració.
Il·lm. Sr .:
Don Celedonio Iturbide Carreter, de 19 anys d'edat, dociciliado a Casp, carrer del Compromís, núm. 90, 2n esq, amb DNI 6.147.241 F i títol de batxiller elemental obtingut a l'IES "Maria de Gràcia" de Granada el 2001
EXPOSA:
Que en el BOE del 24 d'abril apareix una convocatòria de beques.
Que creu reunir les condicions necessàries per a optar a una, com es prova pels següents documents adjunts
-Fotocòpia Del DNI
-Fotocòpia Compulsada del títol de batxiller
-Certificat De notes
-Fotocòpia Del llibre de família que acredita ser fill de família nombrosa
Per tot això,
SOL·LICITA:
Se li admeti com participane en el concurs convocat i li sigui concedida una d'aquestes beques.
[Signatura]
En Vicálvaro, a 3 de juny de 2015, Celedonio Iturbide Carreter.
ILMO. SR. DIRECTOR GENERAL D'UNIVERSITATS I RECERCA. MINISTERI D'EDUCACIÓ I CIÈNCIA. MADRID
EL SALUDA
El Saluda és un tipus de document institucional, cordial encara que bastant formalitzat.
El saluda consta de tres parts: el primer, compost pel nom, el càrrec i les dades professionals del remitent; la paraula "Saluda", en un tipus de lletra més ampli que l'anterior, i destacada en paràgraf a part; i un tercer apartat en el qual s'inclou el nom del destinatari (si és un saluda individual, en el cas que sigui col·lectiu, el nom simplement es suprimeix) i se li presenta alguna informació o invitació, motiu real de la missiva. A més, es pot incloure un comiat final, més personal, en cas que inclogui una relació més propera entre remitent i destinatari.
L'estructura del document seria per tant la següent:
Càrrec del remitent (mida mitjana, centrat)
Saluda (mida gran, centrat)
a Nom del destinatari (mida normal, justificat)
i ... (el que s'hagi d'afegir: el convida a assistir a ... / li informa que ...)
Nom i cognoms del remitent (mai signatura, en mida mitjana, centrat)
aprofita gustós la present per oferir-la seva consideració més distingida.
Lloc, Data
EL CERTIFICAT
El certificat té la funció que una persona legalment autoritzada doni fe del contingut d'un altre document, de fets i dades que consten en un arxiu, registre, etc.
L'OFICI
És una comunicació escrita emesa per l’Administració. Pot ser una notificació o només
una comunicació, però sempre té un caràcter oficial. El to és impersonal i formal, independentment
de la relació que hi pugui haver entre l’emissor i el destinatari. El contingut
és monotemàtic.
Mida del full: ISO A4 o ISO A5.
Hi ha dos tipus d’oficis:
a) Els de caràcter intern, que s’adrecen a un altre òrgan administratiu. No hi consta
cap nom, només els càrrecs de l’emissor i del receptor. No s’hi sol posar cap fórmula
de salutació ni de comiat.
b) Els de caràcter extern, que s’adrecen a una persona fisicojurídica que no pertany a
l’Administració. S’hi sol posar una fórmula de salutació i una fórmula de comiat. El
document conté dades addicionals que informen el receptor de les conseqüències del
document, els fonaments legals, etc.
Senyor,
Per tal de retornar-vos l’import de 47.520 pessetes corresponent a la
vostra matrícula per al curs acadèmic 2000-2001, cal que ens feu
arribar en el termini de deu dies l’imprès adjunt degudament formalitzat,
amb el segell de la vostra entitat financera.
Atentament,
La cap de l’Àrea d’Alumnes
[Signatura]
Pilar Fontanals i Camí
Bellaterra
(Cerdanyola del Vallès), 25 de novembre de 2000
Sr. Lluís Puntí Fígols
C. de Frederic Marès, 24, 3r 2a
08192 Sant Quirze del Vallès
No hay comentarios:
Publicar un comentario